התאמת מכשירי שמיעה בתל אביב

בעיות שמיעה הן אחת התופעות המוכרות בגיל השלישי, אבל לא רק. על פי ארגון הבריאות העולמית, כ-360 מיליון אנשים מכל רחבי תבל סובלים מליקוי כלשהו בשמיעה. הגורמים לליקויי שמיעה הם רבים, וגיל הוא רק אחד מהם. גורמים נוספים הם שעווה באוזן, חשיפה לרעש חזק, חבלת ראש, מחלות מסוימות, שימוש בתרופות כימותרפיות ואחרות וכמובן שגם פגיעות עצביות שחלקן הן גם פונקציה של גיל. בישראל, כ-14% מבני ה-20 ומעלה סובלים מליקויים מסוימים בשמיעה. הדרך הטובה ביותר לטפל בליקויי שמיעה היא כמובן באמצעות התאמת מכשירי שמיעה. בתל אביב, כמו בכל מקום אחר בישראל, חיים היום לא מעט אנשים הסובלים מליקוי שמיעה ברמה כזאת או אחרת. על מנת לשמור על רמת איכות החיים לה היו רגילים עד לגילוי ליקוי שמיעה, חשוב מאוד ללכת להיבדק במכון שמיעה, ובמידת הצורך לבצע התאמת מכשירי שמיעה בתל אביב.

כיצד מתבצעת התאמת מכשירי שמיעה?

התאמה של מכשירי שמיעה חייבת להיעשות לאחר בדיקת שמיעה שהתבצעה על ידי קלינאי תקשורת המוסמכים לתחום. חשוב מאוד לבצע את התאמת המכשירים במכון שמיעה מקצועי הפועל בפיקוח משרד הבריאות ומעסיק אנשים מקצוע מנוסים. מכיוון שיש היום הרבה מאוד סוגים של מכשירי שמיעה, חשוב לקבל הסבר מקיף ומעמיק אודות ההבדלים בין המכשירים הקיימים, וגם להתנסות בהם. יש היום מכוני שמיעה אשר במסגרת התאמת מכשירי שמיעה בתל אביב ובכלל, מאפשרים למטופלים לקחת מכשירי שמיעה הביתה לתקופת ניסיון, על מנת לבחור את המכשיר המספק להם את הרמה הגבוהה ביותר של איכות חיים; כדאי מאוד לבחור במכון שמיעה כזה, ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר. עוד כדאי לדעת, כי היום יש מכוני שמיעה המספקים שירותי התאמת מכשירי שמיעה בתל אביב בבית הלקוח. אחד מהמכונים האלה הוא מכון השמיעה של רותי לוינסון, המציע לאנשים שקשה להם להגיע אל המכון – לבצע בדיקת שמיעה ובמידת הצורך גם התאמת מכשיר שמיעה – אצלם בבית. הבדיקה מתבצעת על ידי אודיולוג מוסמך, ועל פיה, במקרה הצורך, מוצעים לנבדק מכשירי שמיעה שמתאימים לבעיה. ניתן לקבל מכשירי שמיעה לתקופת התנסות, כאשר צוות המכון מלווה את הלקוח לאורך כל הדרך וזמין עבורו לכל שאלה.

בחירת מכון לטובת התאמת מכשירי שמיעה בתל אביב

בחירת המכון בו תתבצענה בדיקת השמיעה והתאמת מכשירי השמיעה במידת הצורך, כדאי שתתבצע על פי הקריטריונים הבאים:

  • מכון מורשה – חשוב מאוד לבצע את הבדיקות רק במכון מורשה לביצוע בדיקות שמיעה ואשר פועל בפיקוח משרד הבריאות.
  • הכשרת הגורם שמבצע את הבדיקה – חשוב לוודא כי מי שמבצע את בדיקת השמיעה הוא קלינאי תקשורת או אודיולוג מוסמך.
  • קרבה לבית / ביקורי בית – רצוי מאוד כי מכון השמיעה יימצא בקרבת הבית על מנת שאפשר יהיה להגיע אליו בקלות, או, לחלופין, שהמכון יספק שירותי ביקור בית שיאפשרו לכל אדם לבצע את בדיקות השמיעה ואת בדיקות ההתאמה בזמנו הפנוי בביתו.

בחירת המכון על פי הקריטריונים הללו תבטיח, ברוב המקרים, ביצוע בדיקת שמיעה מדויקת, ניתוח נכון של תוצאותיה, ובמידת הצורך – התאמה טובה של מכשיר השמיעה.